سرآشپز برندساز

امروزه با توجه به انتظارات و خواسته‌های گاه باور نکردنی که متخصصان با آن‌ها مواجه هستند، تعهد یکی از ارزش‌های ضروری و اساسی است. در واقع، برقراری ارتباط بین ارزش‌هایی که دربارۀ آن‌ها سخن می‌گوییم و ارزش‌هایی که در زندگی به آن‌ها عمل می‌کنیم، نه‌ تنها ما را به انسان ‌های بهتری تبدیل می کند، بلکه زندگی ما را شادتر و پربارتر می‌کند.
به نظر می‌رسد اولین قدم در این راه ساخت یک برند شخصی معتبر و اصیل است؛. برندی که نام شما را در ذهن دیگران حک کند. شما با یک برند شخصی معتبر می‌توانید خود را از بقیه متمایز کنید. در واقع، شما با برقراری ارتباط عاطفی با دیگران (مخصوصاً مشتریان) و با وارد کردن شخصیت و روح خود در کار ، برای خود اعتبار کسب کرده، و به‌تدریج برند شخصی خود را معتبر می کنید و رونق می‌دهید.

چرا باید به برندسازی شخصی بپردازیم؟

۱- امروزه تحولات فناوری، ساختار مشاغل را تغییر داده است. در گذشته بر اساس حرفۀ خود برای یک یا دو شرکت کار می‌کردیم، اما اکنون بین چهار تا هشت شغل داریم. برندسازی شخصی برای توسعۀ شغلی یک ابزار ضروری و مؤثر است؛ چرا که به شما کمک می‌کند تا بگویید که هستید، چه می‌خواهید، چه چیزی شما را خاص و متفاوت می‌کند، چقدر بزرگید و چرا دیگران باید به دنبال شما باشند.

۲- تغییر در نحوۀ برقراری ارتباط؛ اینترنت هر یک از ما را تا حد یک ناشر ارتقا داده است. ایمیل، گروه‌های خبری، وبلاگ‌ها، شبکه‌های اجتماعی و گروه‌های گفتگو به همۀ ما فرصت یادگیری، شبکه‌سازی و ابراز کردن خود و کسب و کارمان را می‌دهند. مردم تمایل دارند با کسانی که می‌شناسند و به نوعی با آن‌ها ارتباط دارند یا با کسانی که می‌توانند به آن‌ها اعتماد کنند، تجارت کنند. اگر شما از شخصیتی آشنا و دوستانه برخوردار باشید، حضورتان مداوم باشد و یک برند برخط هم داشته باشید، مردم احساس می‌کنند شما را می‌شناسند و تمایل بیشتری برای تجارت با شما دارند. بنابراین، برندسازی شخصی برای توسعۀ تجارت نیز ضروری است.

۳- در رشته و تخصص شما خوب بودن کفایت نمی‌کند. اکنون زمان آن است که مجدانه تلاش کنید تا نبوغ ، اشتیاق و رؤیای معتبر خود را کشف کنید. پس، خود را در جایگاه شخصی توانا، به یاد ماندنی و سازگار، با برند خاص خود معرفی کنید و شغل خود را توسعه دهید.

تعاریف برند شخصی:

۱-ادراک یا احساسی که دیگران دربارۀ شما دارند؛
۲-بازتاب اینکه شما که هستید و به چه چیزی اعتقاد دارید. بیانگر آنچه انجام می‌دهید و چگونگی انجام آن؛
۳-برانگیختن ادراکات معنادار دربارۀ ارزش‌ها و خصوصیاتی که بر آن پافشاری دارید؛
۴-اثرگذاری بر چگونگی ادراک دیگران از شما؛
۵-ارزشی که دیگران در وجود شما یافته‌اند؛
۶-مجموعه انتظارات و ارتباطاتی که ذهنیت مخاطبان هدف شما را شکل داده است؛
۷-تصوری از شما که دوست دارید در تمام اعمالتان نمایان باشد؛
۸-حذف رقابت با کمک منحصر به فرد بودن و برتری نسبت به رقبا.

مزیت های داشتن برند شخصی معتبر

۱-برانگیختن ادراکات معنادار دربارۀ ارزش‌ها و خصوصیاتی که بر آن پافشاری دارید؛
۲-ابراز اینکه چه کسی هستید، چه می‌کنید، چه چیزی شما را متمایز می‌کند، چه ارزشی برای مخاطبان خلق می‌کنید و آن‌ها در تعامل با شما چه انتظاراتی می‌توانند داشته باشند؛
۳-بر چگونگی ادراک دیگران از شما تأثیر دارد.
۴-توقعاتی را در ذهن دیگران ایجاد می‌کند، به‌طوری که آن‌ها متوجه می‌شوند که از کار کردن با شما چه چیزهایی به دست خواهند آورد؛
۵- دیدگاه‌های شما را به گونه‌ای ارائه می‌دهد که مردم شما را تنها راه حل مشکلات خود بدانند؛
۶-شما را در بازار، بالاتر و بهتر از رقبا و منحصر به فرد نشان می‌دهد.

برندسازی شخصی فراتر از تبلیغ یا بازاریابی برای خود است. تصویر برند شخصی شما، در واقع، ادراک شکل گرفته در ذهن دیگران است. برندینگ شخصی موفق مستلزم مدیریت مؤثر این ادراک است. برند شخصی شما ترکیبی از همۀ انتظارات، تصورات و ادراکاتی است که وقتی دیگران شما را می‌بینند یا دربارۀ شما چیزی می‌شنوند، در ذهنشان شکل می‌گیرد.

برند سازی شخصی برای سر آشپزان

سرآشپزها به‌منزلۀ رکن اساسی هر رستوران، نقش بسزایی در بازاریابی و برندسازی آن ایفا می‌کنند. برندسازی شخصی به سرآشپزان کمک می‌کند تا هم‌زمان و یا حتی جلوتر از برند رستوران خود رشد کنند و خود را در بازار پررقابت آشپزی امروز متمایز کنند. در سال‌های اخیر عده‌ای تصور می‌کنند با داشتن فالوورهای زیاد در اینستاگرام، تمام مسیر برندسازی را طی کرده‌اند، در حالی که این تنها بخش کوچکی از فرایند گستردۀ برندسازی شخصی است.

در دوره برندسازی شخصی برای سرآشپزان چه مطالب آموزش داده می شود؟

۱- سیستم سازی فردی
۲-مدیریت سیستمی
۳-تیم سازی
۴-شبکه سازی
۵- روش های تولید محتوای ویدئویی
۶-روش های تولید محتوای صوتی
۷- روش های انتشار محتوا در شبکه های اجتماعی
۸-روش های بازاریابی شخصی
۹- سخنرانی و فن بیان
۱۰- بازاریابی و کار یابی در سطح بین الملل
۱۱- مهارت های شخصیت شناسی
۱۲- مهارت های مذاکره
۱۳-مهارت های استخدام و مصاحبه
۱۴-مدیریت سایت شخصی
و …

این دوره مخصوص چه کسانی است؟

۱- سرآشپزان و آشپزان شاغل در رستوران ها
۲- بانوان هنرمندی که در منزل و در فضای مجازی به حرفه آشپزی مشغولند
۳-دانشجویان رشته آشپزی
۴-آشپزان و سرآشپزانی که قصد مهاجرت دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *