در نظر دارید شعبه دوم کافه یا رستوران خود را راه اندازی کنید اما مطمئن نیستید از کجا شروع کنید؟

 دلایل زیادی وجود دارد که صاحبان رستورانها و کافه های کوچک موفق، به گسترش کسب و کار خود فکر می کنند. دلایلی مانند افزایش فرصت‌های درآمد،  امتحان یک پروژه جدید ، سرمایه‌گذاری در یک منطقه متفاوت با تقاضای بالا، یا  دادن فرصتی به کارکنان وفادار برای گسترش توانایی‌های خود .

در این مقاله نکات قابل توجهی  برای برنامه ریزی، استخدام کارکنان، راه اندازی  و بازاریابی شعبه دوم رستوران یا کافه شما آورده شده است.  

با برنامه و اهداف روشن شروع کنید

شش گام مهم در راه اندازی شعبه دوم کافه رستوران

رستوران ها صرفا با انگیزه بزرگ تر شدن ،گسترش پیدا نمی کنند. آنها  با بررسی و  درک نیاز مشتری  و با داشتن توانایی ارائه یک محصول با کیفیت بالا و  درک انتظارات شخصی و حرفه ای از کار، به سمت موفقیت حرکت می کنند.

مالکان رستوران ها و کافه ها گاهی اوقات، اگر مراقب نباشند، با ایده رشد ، مجموعه غذایی خود را توسعه می دهند. آنها بعد از مدتی متوجه می‌شوند که کیفیتشان دستخوش تغییر شده و آنگاه مشتریان خود را از دست می دهند. در واقع در اینگونه مواقع احساسات مالک مجموعه بر وی غلبه کرده. این خطرناکترین قسمت اداره یک کسب و کار است.

داشتن پرسنل ماهر کافی برای هر دو شعبه رستوران

یکی از دلایلی که صاحبان Good Luck توانستند زمان زیادی را برای افتتاح “Altadena Beverage” بگذارند این بود  که یک مدیر  برای شراب فروشی استخدام کرده بودند. او می توانست کارهای روزمره را انجام دهد. مکان جدید فرصت هایی را برای امتحان کردن چیزهای جدید ایجاد می کند. در عین حال به کارکنان فعلی فرصتی می دهد تا مسئولیت های بزرگتری را بر عهده بگیرند.

 اما همانطور که می دانید پرسنل رستوران یا کافه شما تنها در صورتی انگیزه پذیرفتن مسئولیت های بالاتر  را دارند که دارای پرداخت خوب و محیطی سرشار از خلاقیت، انرژی و شادابی باشند. آنگاه آنها می توانند به پیشرفت هر دو شعبه کمک کنند.

به دنبال راه های خلاقانه برای کاهش هزینه ها باشید

کاست کنترل و کاهش هزینه ها یکی از نکات مهم برای گسترش یک رستوران و کافه است. عوامل مهمی می توانند در کنترل هزینه های رستوران های چند شعبه ای دخیل باشند. یکی از مهمترین آنها استفاده از آشپزخانه مرکزی یا مشترک است که می تواند یک پایه و اساس محکم برای توسعه، رشد و حفظ کیفیت در دراز مدت باشد.

برای راه اندازی شعبه دوم کافه رستوران خود ایده آل گرا نباشید و با افتتاح نرم شروع کنید

پنج گام مهم در راه اندازی شعبه دوم کافه رستوران

این امر به رستوران کمک می کند تا زودتر به درآمد برسد، زیرا هزینه‌های سربار در ابتدای امر بسیار بالاست. سافت اپنینگ همچنین فرصت‌های بازاریابی و بازخورد بیشتری از مشتریان را فراهم می کند.یک افتتاح غیر رسمی در ابتدای کار می تواند بسیاری از نقاط ضعف و کاستی های شعبه دوم را در ابتدای امر برطرف کند. آنگاه شما برای یک افتتاح رسمی بدون نقص آماده هستید.

کیفیت و تعادل را در اولویت قرار دهید

پنج گام مهم در راه اندازی شعبه دوم کافه رستوران

حفظ کیفیت در راه اندازی شعبه های بعدی یک رستوران و کافه و یکسان بودن آن در تمامی شعبه ها یکی از اصول انکارناپذیر فرانچایزی و ایجاد شعبه است.

در واقع ایجاد یک کیفیت قابل قبول و یکسان و حفظ یا حتی افزایش کارایی پرسنل و کل مجموعه یکی از نکات مهمی است که می بایست در عین حفظ یا حتی کاهش قیمت مورد نظر قرار گیرد.

فرانچایز به کسب و کارهایی مانند رستوران و کافه این فرصت را می دهد که بدلیل داشتن مواردی مثل آشپزخانه مرکزی و یا افزایش فروش، بتوانند محصولات خود را با قیمت مناسب تری نسبت به رقبا عرضه کنند. این امر یکی از موارد سخت اما در عین حال یکی از مزایای راه اندازی شعبه دوم به شمار می آید.