پیدا کردن یک گوشه مناسب از بازار

قبل از اینکه بتوانید برنامه ریزی تجاری جدی را شروع کنید، ابتدا باید تصمیم بگیرید که در چه بخش خاصی از صنعت خدمات غذایی می خواهید وارد شوید. در حالی که اشتراکات بسیاری در بین انواع مختلف مشاغل خدمات غذایی وجود دارد. تفاوت های زیادی نیز وجود دارد. اشتراک زیادی در دانش و مهارت‌های لازم برای موفقیت وجود دارد، شخصیت و ترجیحات شما تعیین می‌کند که یک نانوایی، قهوه خانه، یک رستوران fine-dining یا انواع بیزنس های دیگر را باز کنید. وقتی که تصمیم گرفتید کدام کسب و کار مناسب شماست، باید جایگاهی را که در بازارتصرف خواهید کرد، بیابید.

به عنوان مثال، آیا شما سحرخیز هستید یا ترجیح می دهید تا دیر وقت بیدار بمانید و دیر بخوابید؟ اگر دوست دارید  یا حداقل اشکالی ندارد قبل از سحر از خواب بیدار شوید، محل کارتان ممکن است نانوایی یا یک رستوران معمولی جهت سرو صبحانه و ناهار باشد. کسانی که تا دیر وقت بیدارند، به بارها، رستوران های فاین داینینگ، پیتزا فروشی ها جذب می‌شوند.

.

چگونه یک رستوران را راه اندازی کنیم؟

آیا تعامل با مردم را دوست دارید یا در آشپزخانه خوشحال تر هستید؟ اگر فردی اجتماعی هستید، یک کسب و کار خدمات غذایی را انتخاب کنید که به شما فرصت زیادی برای ارتباط با مشتریان می دهد. اگر خیلی اجتماعی نیستید، احتمالاً بیشتر به سمت مشاغلی، مثل نانوایی یا حتی خدمات پذیرایی مجالس متمایل خواهید شد. در این مشاغل بیشتر می توانید با مسائل عملیاتی سر و کار داشته باشید تا با مردم.

سوالات دیگری که باید از خود بپرسید عبارتند از: آیا به نوع خاصی از آشپزی علاقه دارید؟ آیا از یک روال قابل پیش بینی لذت می برید یا هر روز چیزی متفاوت را ترجیح می دهید؟ آیا مایلید با مسئولیت ها و تعهدات اضافی که با سرو نوشیدنی های الکلی همراه است کنار بیایید؟

همانطور که این خود تحلیلی را انجام می دهید، به روز ایده آل خود فکر کنید. اگر می توانستید دقیقاً همان کاری را که می خواهید انجام دهید، چه کاری انجام می دادید؟

هنگامی که در مورد بهترین جایگاه برای خود به عنوان یک فرد تصمیم گرفتید، وقت آن است که تعیین کنید آیا می توانید در بازار برای کسب و کار خدمات غذایی خود جایگاهی ایجاد کنید یا نه.

کار در رستوران

برخورد مهربانانه با مشتریان و ایفای نقش یک میزبان زیبا تنها بخشی از وظایف متعدد یک رستوران است.  اپراتورهای کسب و کار خدمات غذایی بیشتر وقت خود را صرف توسعه منوها،سفارش موجودی و لوازم؛ مدیریت پرسنل، ایجاد و اجرای کمپین های بازاریابی می کنند. آنها اطمینان پیدا می کننداز اینکه عملکرد آنها مطابق با مقررات محلی، است. تکمیل طیف گسترده ای از کارهای اداری و انجام سایر امور اداری نیز از کارهای اپراتورها است. مطمئناً فرصت های مالی و جنبه های سرگرم کننده کسب و کار، وجود دارد اما شروع، راه اندازی و رشد یک کسب و کار خدمات غذایی نیز کار سختی است.

صرف نظر از نوع کسب و کار خدمات غذایی که قصد راه اندازی آن را دارید، بهترین راه برای یادگیری راه و روش کار این است که برای مدتی قبل از شروع به کار خود، برای یک عملیات مشابه کار کنید. انجام این کار به شما بینش قابل توجهی از واقعیت ها و تدارکات کسب و کار می دهد.

رستوران داران موفق موافقند که بهترین آمادگی برای داشتن یک رستوران این است که در رستوران شخص دیگری کار کنید. آن را به عنوان هزینه  برای تحصیل در نظر بگیرید. مطمئناً باید کتاب بخوانید و دوره های آموزشی را بگذرانید. بعد از آن باید برنامه ریزی کنید که حداقل چند سال در یک رستوران کار کنید. تا آنجا که ممکن است مشاغل مختلف را امتحان کنید. اگر کاری انجام نمی‌دهید، به شخصی  توجه کنید که وقتی  در رستوران خودتان به یکباره دست تنها میشوید یا کارگر کافی  وجود ندارد ، آن کارها را انجام می‌دهید.

در حالت ایده آل، شما باید در رستورانی مشابه رستورانی که می خواهید باز کنید کار کنید. ممکن است متوجه شوید که این کار را دوست ندارید. یا برای نوع دیگری از کار نسبت به آنچه در ابتدا فکر می کردید مناسب تر هستید.  امیدواریم متوجه شوید که در جای کاملا درستی هستید.

 

منبع:

https://www.entrepreneur.com