تبلیغات و بازاریابی لازمه هر کسب و کاری هست. رستوران شما نیز از این قاعده مستثنی نیست. اما حتی با توجه به ابزارهای بازاریابی مختلف، این را در نظر داشته باشید: تحقیقات انجام شده توسط انجمن ملی رستورانها نشان میدهد که دهان به دهان شدن بهترین روش تبلیغات است. از هر پنج مصرفکننده، بیش از چهار نفر احتمالاً رستورانی را انتخاب میکنند که قبلاً بر اساس به آنها توصیه شده. پس اساس برنامه تبلیغات و بازاریابی رستوران خود را به یک تجربه غذاخوری فوق العاده تبدیل کنید که مشتریان مایلند در مورد آن صحبت کنند و آن تجربه را تکرار کنند.
از هر مشتری جدید بپرسید که چگونه رستوران شما را پیدا کرده و این اطلاعات را یادداشت کنید تا بدانید که چالش های بازاریابی شما چطور کار می کند. بعد از آن می توانید تصمیم بگیرید که چه برنامه هایی را افزایش دهید و برنامه هایی را که کار نمی کنند حذف کنید.
یک سوال کلیدی برای صاحبان رستوران این است: آیا اطلاعات بازاریابی شما – منوها، تابلوها، تبلیغات و سایر موارد – پیام دقیقی در مورد اینکه چه کسی هستید و چه کار می کنید را ارسال می کند؟
اولین قدم برای ایجاد یک بسته بازاریابی کامل، شناخت بازارتان است و یک بار جمع آوری آمار کافی نیست. بازارها تغییر می کنند و مشاغل خدمات غذایی که استراتژی های بازاریابی خود را با تغییر جمعیت تغییر نمی دهند، فرصت های زیادی را از دست می دهند.
در مرحله بعد، یک قدم به عقب برگردید و به هر عنصر در تاسیسات خود نگاهی بیندازید. از پارکینگ گرفته تا دکور داخلی و اقلام چاپی، در بازاریابی شما تاثیر میگذارند و هر کدام باید انعکاسی دقیق از پیام بازاریابی شما باشد.
یکی از راههای ارزان و آسان برای تبلیغات و بازاریابی خدمات غذایی، هدیه دادن است – مانند شام برای دو نفر، قهوه و نان شیرینی برای 10 نفر، یا یک پیتزا رایگان. با ایستگاههای رادیویی محلی که به اطلاعات جمعیتی بازار هدف شما میرسند تماس بگیرید و بخواهید با مدیر تبلیغات و بازاریابی آنها صحبت کنید. هدیه یا کوپن را به عنوان جایزه برای مسابقات تبلیغاتی که پخش می شوند را پیشنهاد بدهید. نام شرکت و موقعیت مکانی شما چندین بار در طول مسابقه بر روی آنتن اعلام می شود و به شما نمایش رایگان ارزشمندی را ارائه می دهد.همیشه این امکان وجود دارد که برنده به مشتری دست به نقد تبدیل شود.
همچنین میتوانید از کوپنها و حواله هدیه به عنوان جوایز قرعه کشی در جلسات حرفهای یا سازمانهای غیرانتفاعی استفاده کنید. فقط مطمئن شوید که هر کوپن یا حواله هدیه به وضوح نام کسب و کار، مکان، ساعات کار و هرگونه محدودیت در جایزه را مشخص می کند.
برخی از دیگر روشهای تبلیغات، که میتوانید امتحان کنید شامل حمایت مالی از رویدادهای محلی یا تیمهای ورزشی، کتابهای کوپنی تخفیف دار، کلوپهای غذاخوری شلوغ، تبلیغات منو و مسابقات است.
منبع: