منوی رستوران شما کامل است و مشتریان شما آن را دوست دارند.  فضای عالی  دارید و میزبان هاها ماهرانه خدمات می‌دهند.  با این حال، فروش شما می تواند بهتر باشد. این یک مشکل رایج در بین اکثر رستوران ها و کافه هاست و خبر خوب اینکه این مشکل حل شدنی است. در این مقاله، ما به پنج نکته اساسی برای افزایش فروش رستوران می‌پردازیم. با رعایت این نکات می‌توانید شاهد بالا رفتن درآمد خود باشید و از رستورانی پر از مشتری در هر شیفت لذت ببرید.

1. بازدهی میز خود را افزایش دهید

می دانید که هر چه به افراد بیشتری سرویس دهید، درآمد بیشتری خواهید داشت. برای انجام این کار، باید میزهای خود را به روشی کارامد، تغییر بدهید. البته این کار نباید مشتریان را متوجه نیت شما بکند.

در اینجا چند نکته وجود دارد:

  • میز ها طوری مرتب کنید که میزبان ها با سرعت و به راحتی بتوانند سرویس دهی کنند.
  • اطمینان پیدا کنید که کارکنان کافی برای خدمات رسانی به مشتریان خود دارید.به عنوان مثال، برای افزایش بازدهی میز، باید آشپزهای کافی برای تهیه سریع غذا داشته باشید.
  • از تکنولوژی استفاده کنید.روی سیستم‌های POS موبایل سرمایه‌گذاری کنید تا مشتریان شما بتوانند از روی میز خود پرداخت کنند. این کار زمان تحویل کارت اعتباری، کارت کشیدن، برگرداندن آن و انتظار برای دریافت راهنمایی  را کم می‌کند.
  • از یک متخصص بخواهید که مجموعه غذایی شما را بررسی کند. آنها می توانند به شما کمک کنند تا سالنتان را به موثرترین شکل ممکن بچینید.
  • همیشه مشتری ها را روی میزهایی که برای آنها مناسب است بنشانید. به عنوان مثال، مشتری دو نفره را سر میز 4 نفره ننشانید.
  • از یک منوی کوچک استفاده کنید تا زمان زیادی طول نکشد تا مشتری ها انتخاب کنند.
فروش رستوران

2. پیش فروشی را به میزبان ها آموزش دهید

ماهرترین میزبانهای شما می توانند فروش رستوران شما را بدون اعمال فشار به میهمانان  و با مکالمه ای حرفه ای و ماهرانه افزایش دهند. آنها می توانند بدون اینکه فشار به مشتری بیاورند یا بطور واضح در سفارشش دخالت کنند، فروش بیشتری داشته باشند.

این نکات را برای تشویق مشتریان به سفارش بیشتر بررسی کنید. کارکنان خود را برای استفاده از این تکنیک ها آموزش دهید:

  • موارد منو را با جزئیات برای مشتریان خود توصیف کنند. میزبانهای خود را تشویق کنید تا نوشیدنی ها، پیش غذاها و دسرهای مورد علاقه خود را با آنها درمیان بگذارند. تنها با چند کلمه، میزبانها می توانند مشتریان را به سفارش یک پیش غذا ترغیب کنند.
  • همیشه فرض کنید مهمانان شما حداقل یک غذای اصلی سفارش می دهند. بعد از آن، میزبانها می توانند مشتری را به مخلفاتی مثل سالاد تشویق کنند.
  • وقتی غذای اصلی تمام شد، پیشنهاداتی را در مورد دسر یا نوشیدنی بعد از شام به مشتریان خود ارائه دهید.

هدف میزبانهای شما ارتباط با مشتری است. در اصل، میزبان یک راهنمای قابل اعتماد است و مشتریان معمولا چیزی که میزبان پیشنهاد می کند را سفارش می‌دهند. آموزش به آنها افزایش فروش رستوران را در پی دارد.

3. برای افزایش فروش رستوران در رسانه های اجتماعی فعال باشید

اول، اگر از رسانه‌های اجتماعی استفاده نمی‌کنید، این یکی از ضروریات قرن بیست و یکم است. باید به محض پایان خواندن این مقاله اقداماتی را برای اصلاح این وضعیت انجام دهید.

در مرحله بعد، اگر در رسانه های اجتماعی هستید، اما هر روز به طور فعال پست نمی گذارید و چک نمی کنید، توصیه می کنیم این کار را انجام دهید. رستوران شما باید در شبکه های اجتماعی فعال باشد .

رسانه های اجتماعی تبلیغات رایگانی هستند که به شما امکان می دهد با مشتریان ارتباط برقرار کنید. بواسطه رسانه های اجتماعی می‌توانید مشتریان را در محیط ‌هایی مثل پلتفرم های فیس بوک، اینستاگرام و توییتر درگیر کنید. شما  نیازی به صفحه در هر پلتفرمی ندارید. تحقیق کنید و ببینید مشتریان شما کجا هستند.  ما فیسبوک و اینستاگرام را به عنوان پلتفرم های های خوبی برای شروع پیشنهاد می کنیم.

اهداف شما از استفاده از رسانه های اجتماعی شناساندن برندتان به مردم، پیدا کردن فالوور، ایجاد روابط و جلب اعتماد است. شما این کار را از طریق پست‌های جذاب با تصاویر و ویدئوهای زیبا انجام می دهید. علاوه بر این، می توانید در شبکه های اجتماعی تبلیغ هم کنید. به عنوان مثال، تبلیغات فیس بوک و اینستاگرام خیلی ارزان و آسان هستند. با ایجاد تبلیغات هدفمند برای مخاطبان خود به افراد بیشتری دسترسی خواهید داشت.

می توانید مخاطبین هدف تبلیغات را از طریق جمعیت شناسی (طبقه بندی مردم از نظر سن و جنسیت و درآمد و انباشتگی) و مخاطبان سفارشی به سادگی با قرار دادن کد در وب سایت خود یا استفاده از لیست ایمیل خود، مشخص کنید.

نکته اصلی اینجاست که رسانه های اجتماعی راهی برای افزایش فروش رستوران هستند. بنابراین صفحات خود را درست کنید و برنامه ای برای فعال ماندن داشته باشید.

4. از سفارش آنلاین استفاده کنید

راه دیگر افزایش فروش رستوران از طریق سفارش آنلاین است. سفارش آنلاین به شما امکان می دهد حتی زمانی که رستوران شما پر است سفارش های بیشتری دریافت کنید و غذای بیشتری بفروشید.

مثل بیشتر رستوران ها، شما هم رقبای زیادی دارید. با سفارش آنلاین و حتی گزینه های تحویل با رقبا  بجنگید. وقتی این مزایا را اضافه می‌کنید، این احتمال را افزایش می‌دهید که مردم غذای شما را بخرند، چه تمایل به بیرون رفتن داشته باشند چه نداشته باشند. مشتریان شما راحتی سفارش آنلاین را حس خواهند کرد. وقتی گزینه های سفارش آنلاین و تحویل را تنظیم می‌کنید، همیشه راحتی آنها را در نظر داشته باشید.

5. برنامه پاداش وفاداری را اجرا کنید

شما می خواهید مشتریان همیشگی داشته باشید. برای این کار پیشنهاد می کنیم یک برنامه وفاداری را اجرا کنید. این یک راه عالی برای افزایش فروش رستوران شما با تمرکز بر مشتریان فعلی است. وقتیکه که مشتریان بخشی از یک برنامه وفاداری هستند، برای جایزه بیشتر هزینه می‌کنند.

علاوه بر این، آنها به دوستان و خانواده خود در مورد برنامه وفاداری عالی شما خواهند گفت و آنها نیز به آن خواهند پیوست. مطمئن شوید که شماره تماس مشتریان را می‌گیرید تا بتوانید با آنها در ارتباط باشید.  این کار به حفظ و نگهداری مشتری کمک می کند که در نهایت افزایش فروش را به دنبال خواهد داشت.

سخن آخر

افزایش فروش رستوران برای صاحبان و مدیران رستوران ها مهم است. با کمی استراتژی می توانید این کار را انجام دهید. با رقابت شدید، شما باید در صدر روندهای دیجیتال باقی بمانید. در عین حال خدمات مشتری را به عنوان یکی از مهمترین ویژگی های رستوران خود حفظ کنید.

برای حفظ مشتریان فعلی خود با جوایز وفاداری، تلاش کنید و از رسانه های دیجیتال برای افزایش مشتریان جدید خود استفاده کنید. برای حفظ جریان نقدی پیوسته و حتی افزایش فروش، مشتری را در اولویت قرار دهید. استراتژی بازاریابی خود را اجرا کنید و هنر فروش را به میزبانهای آموزش دهید.

 

منبع:

https://restaurantengine.com