بازاریابی دهان به دهان یکی از مؤثرترین راه های بازاریابی برای رستوران شما است و معمولاً هزینه کمی برای شما دارد و اغلب اوقات رایگان است. برای بسیاری از مردم نظر یک دوست، یکی از اعضای خانواده یا همکار، بیش از تبلیغات شما اهمیت داشته و اثرگذار است.

انسان ها موجوداتی اجتماعی هستند و می خواهند با دیگران صحبت کنند. پس چه بهتر که آنها را تشویق کنید تا در مورد رستوران شما صحبت کنند. علاوه بر این، مردم تحت تأثیر هم قرار می گیرند، بنابراین هر چه بیشتر مشتریان در مورد شما صحبت کنند، بهتر است.

این به نفع رستوران شماست که با ارائه نه تنها غذای عالی، بلکه خدمات استثنایی مشتریانش را حفظ کند. مصرف کنندگان به طور متوسط حدود 90 بار در هفته در مورد برند هایی که دوست دارند (یا دوست ندارند) صحبت می کنند. شما باید مطمئن شوید که آنها در مورد رستوران شما مثبت صحبت می کنند.

در این مقاله، ما به پنج راه برای ترغیب مشتری به بازاریابی دهان به دهان برای شما و انتشار خبرهای خوب در مورد رستوران شما اشاره می کنیم.

1. به طور منظم مشتری را سوپرایز کنید

بهترین راه برای تشویق مشتری به تبلیغات برای شما  این است که به طور مداوم آنها را شگفت زده کنید. برجسته شدن در صنعت رستوران نیاز به برنامه ریزی و آموزش خوب دارد. با غذای خوب شروع می شود و با بهترین خدمات به مشتری در شهر ادامه می یابد.

شما می خواهید بهترین تجربه را از لحظه ای که مشتری به مجموعه شما می آید ارائه دهید. آنها را غافلگیر کنید. مشتریانی که زیاد به رستورانتان می آیند را بشناسید. از آنها برای آمدن به رستوران خود تشکر کنید. شما باید پرسنل خود را هم در زمینه هنر خدمات به مشتری آموزش دهید، چون این قضیه  برای بسیاری از مردم مهمتر از غذا است.

2. به مشتری انگیزه بدهید

راه دیگر برای تشویق مشتری به تبلیغات دهان به دهان برای شما از طریق باشگاه مشتریان و برنامه وفاداری است. از این گذشته، مشتریان وفادار سفیران برندهای بزرگی هستند. می توانید به طرق مختلف به مشتری انگیزه بدهید. به عنوان مثال، ممکن است تصمیم بگیرید یک تخفیف کوچک، مثل پیش غذای رایگان به مشتری بدهید.

همچنین می توانید یک برنامه وفاداری سنتی ارائه دهید که در آن مشتریان در صورت بیشتر آمدن به رستوران شما از آن بهره مند شوند.این یک بازی دو سر برد است. برای مشتری، غذا و برای شما شانس اینکه مشتریان خود را بارها و بارها شگفت زده کنید.

3. برای مشتریان خود مفید باشید

یکی دیگر از جنبه های مهم برای تشویق مشتری به تبلیغات دهان به دهان برای شما این است که چیزی با ارزش به آنها ارائه دهید. وقتی در مورد این موضوع صحبت می کنیم، فقط در مورد داخل رستوران شما صحبت نمی کنیم، بلکه در حوزه دیجیتال نیز صحبت می کنیم.

محتوایی را به دنبال کنندگان رسانه های اجتماعی خود ارائه دهید که ارزشمند باشد و چیزی را که به آن نیاز دارند ارائه دهد. به عنوان مثال، قبل از انتشار هر چیزی در اینستاگرام یا فیس بوک، از خود بپرسید که محتوای شما چگونه به مشتریان شما کمک می کند. مثلا نکاتی را در مورد  نحوه تهیه برخی غذاها یا نوشیدنی هایتان به اشتراک بگذارید.

رستوران شما باید در دنیای  دیجیتال به عنوان مکانی با غذای خوب، خدمات عالی و پرسنل متخصص آشپزی ظاهر شود. تبلیغات ویدیویی و عکاسی از غذا را فراموش نکنید. در کل، مطمئن شوید هر چیزی که به اشتراک می گذارید مرتبط ترین و دوست داشتنی ترین پست ممکن است. نکته دیگر اینکه، رقبای خود را بررسی کنید. ببینید آن‌ها در رسانه‌های اجتماعی چکار می‌کنند که جواب می‌دهد و آن کار را بهتر انجام دهید.

4. مشتریان خود را درگیر کنید

ابتدا مشتریان را در رستوران خود جذب کنید. پرسنل خود را تشویق کنید تا با مشتریان آشنا شوند. لازم نیست مثل رفقای صمیمی با آنها برخورد کنید. کافی است وقتی که مشتری می نشیند، او را بشناسید و به یاد داشته باشید که نوشیدنی مورد علاقه اش چه چیزی است.

دوم، مشتریان خود را به صورت آنلاین درگیر کنید.

مشتریانی که به صورت آنلاین به شما سفارش می‌دهند، احتمالاً طرفداران برند شما هستند. همچنین می توانید برای مشتریان خود پیامک بفرستید تا به طور منظم با آنها ارتباط برقرار کنید. نکات و آموزش های ویدیویی را به آنها ارائه دهید، موارد ویژه را ارائه دهید و آیتم های جدید منو را معرفی کنید. هر چه بیشتر به طور منظم با مشتریان خود تعامل داشته باشید، بیشتر رابطه خود را با آنها تقویت خواهید کرد و آنها را تشویق می کنید تا به هر کسی که می شناسند درباره رستوران شما صحبت کنند. از ارتباطات مکرر از طریق پیامک، واتس آپ  و رسانه های اجتماعی استفاده کنید تا رستوران خود را در اذهان نگه دارید.

5. کار را برای مشتریان خود آسان کنید

مهم‌تر از همه، باید حمایت از رستوران را برای مشتریانتان آسان کنید. مهم نیست که مشتریانتان چقدر از رستوران شما خوششان آمده، ممکن است به یک حرکت آرام در جهت درست نیاز داشته باشند. از آنها بخواهید نظرات مثبت خود را در گوگل، یا صفحه اینستاگرام شما، برایتان بنویسند و از نظرات آنها در تبلیغات و تولید محتوای خود استفاده کنید.

سخن آخر

شما یک گنج پنهان دارید. مشتریان راضی شما به معنای واقعی کلمه ” گنجی ارزشمندند”. آنها لحظه شماری می کنند تا به دوستان و خانواده خود در مورد رستوران عالی که در شب گذشته غذا خورده اند بگویند. به همین دلیل است که مشتریان شما قدرتمندترین نیروی  بازاریابی و تبلیغات رستوران شما هستند که  نتایج تبلیغ آنان با بسیاری از تبلیغات گران قابل مقایسه نیست. بهترین چیز این هست که شما مجبور نیستید چیزی به آنها بپردازید تا درباره رستوران فوق العاده  شما تبلیغ کنند. آنها این کار را با کمال میل انجام خواهند داد. تبلیغات دهان به دهان به غذای عالی، خدمات عالی که فراموش نشدنی است، محیط و اراده خود شما بستگی دارد.

منبع:

https://restaurantengine.com