شما رویایی داشتید که حالا به واقعیت تبدیل شده است. منوی رستوران شما نهایی شده است و فضای داخل رستوران شما از هر جهت عالی و آماده شروع است. حالا وقت آن رسیده که رستوران خود را به مردم معرفی کنید. در این مقاله، ما به چهار نکته برای تبلیغات و بازاریابی رستوران در مراسم افتتاحیه رستوران شما می پردازیم که می تواند در برگزاری هر چه بهتر آن به شما کمک کند. مراسم افتتاحیه رستوران شما برای موفقیت رستوران خیلی مهم است چرا که تصویر برند شما را در اذهان تثبیت می کند. اولین برداشت مشتریان از یک مجموعه غذای در90 ثانیه اولیه ایجاد می شود، بنابراین برنامه ریزی و داشتن یک استراتژی برای افتتاحیه کافه یا رستوران شما یک امر حیاتی است. سعی کنید این 4 ایده برای افتتاحیه رستوران را در نظر بگیرید.
حتما می دانید که مردم چیزهای رایگان را دوست دارند. بنابراین یک ایده برای افتتاحیه رستوران ارائه رایگان است. وقتی نوبت به افتتاحیه رستوران می رسد، می توانید مواردی نظیر نوشیدنی، پیش غذا یا … را به صورت رایگان ارائه دهید. چندین راه برای برنامه ریزی و اجرای این مورد وجود دارد. بیایید ابتدا نگاهی به شیوه تبلیغات و بازاریابی برند معروف چیپوتل، البته قبل از اینکه معروف شوند، بیاندازیم.
وقتیکه آنها شروع راه اندازی شعبه های جدید کردند، چیپوتل دانشجویان کالج را برای شرکت در مناسبتهای اجتماعی مثل کنسرتهایی که در فضای باز اجرا میشوند، مناسبتهای ورزشی و جشنواره ها استخدام کرد.
این دانشجوها بهطور تصادفی تیشرتهایی را که مانند بوریتو (نوعی غذای مکزیکی) پیچیده شده بودند، به میان جمعیت پرتاب کردند. بهترین بخش این استراتژی بازاریابی، کوپن یک بوریتو رایگان بود که در داخل تی شرت پنهان شده بود. استفاده از این نوع ابزار ارتباط با مردم سر و صدای زیادی ایجاد کرد، این ابزاری است که شما هم میتوانید پیاده سازی کنید.به همین ترتیب، میتوانید کوپنها/بروشورها را در مراکز خرید و همچنین از طریق کانالهای مختلف اینترنتی توزیع کنید.
ایده دیگر برای هدایا، میزبانی یک غرفه در یک بازار محلی یا مناسبت اجتماعی است. با توزیع نمونه هایی از منوی خود تا مردم به این بهانه طعم رستوران شما را بچشند. وقتی مزه غذا زیر دندانهایشان برود، آنها تشنه خرید بیشتر می شوند. نمونه های رایگان را به عنوان بخشی از بودجه بازاریابی خود حساب کنید. حتماً کوپنها یا آگهیها را به همراه دعوتنامه افتتاحیه بین مردم پخش کنید.
میزبانی چندین مناسبت منتهی به افتتاحیه خود را در نظر بگیرید. این ایده برای افتتاحیه رستوران باعث ایجاد هیجان و سر و صدا در یک دوره زمانی می شود .برای مثال، ممکن است:
در طول هر یک از این مناسبتها، مطمئن شوید که همه را به افتتاحیه خود دعوت کرده اید. بقیه را تشویق کنید که تا جایی که برای آنها و برای شما امکان دارد، مهمان بیاورند.
این روش دیگری در جهت بازاریابی و تبلیغات مراسم افتتاحیه است. این همکاری راهی عالی برای معرفی افراد بیشتری به رستوران است در حالی که نشان دهنده حس مسئولیت اجتماعی است و اینکه شما به مردم اهمیت می دهید.
از آنجایی که هنوز لیست قابل توجهی جهت باشگاه مشتریان و سیستم سی آر ام خود ندارید، با همکاری با یک خیریه مناسب، به فهرست مراجعین و مشتریان آنها به بهانه ارسال دعوت نامه، دسترسی خواهید داشت.
افتتاحیه در راستای همکاری با خیریه مردم را تشویق می کند که در آن شرکت کنند زیرا می خواهند پول خود را برای کمک به دیگران خرج کنند. سازمانی را انتخاب کنید که برای شما یا یکی از کارکنانتان خاص باشد. این ایده برای افتتاحیه رستوران میتواند فوق العاده عمل کند.
این همکاری ویژه را در تمام برنامه های تبلیغات مراسم فتتاحیه خود بگنجانید و از خیریه نیز بخواهید همین کار را انجام دهد. این نوع افتتاحیه باعث میشود مردم با دید مثبتی به برند شما نگاه کنند.
لازم است به افرادی که به مراسم افتتاحیه شما می آیند، دلیلی برای “بازگشت” بدهید. به عنوان مثال، ممکن است به آنها یک کوپن ارائه دهید تا چند هفته بعد دوباره برگردند. اینها را به هر کسی که حضور دارد بدهید. هدف نهایی این است که آنها را در اسرع وقت برگردانید تا تصویر خود را در ذهن آنها تثبیت کنید. وقتیکه چندین بار رستوران شما را امتحان کردند و از آن خوششان آمد، مشتریان و سفیران برند مادام العمر خواهید داشت.
اکنون که نکاتی برای افتتاحیه خود آموختید، بیایید به چند روش دیگر برای جذب افراد نگاهی بیاندازیم.
مهم ترین بخش افتتاحیه رستوران شما در روز مورد نظر ، غذا و خدمات عالی است. لازم است ویژه و خاص با مهمانان رفتار کنید. آنها افرادی هستند که شما می خواهید به مشتریان دائم و سفیران برند رستوران شما تبدیل شوند.
مطمئن شوید که مراسم افتتاحیه شما بهترین تصویر و برداشت را از رستوران جدید شما را به شرکت کنندگان ارائه می دهد.پرسنل آشپزخانه شما باید در برخورد با شلوغی ها به خوبی مهارت داشته باشند. میزبانهای شما باید در هنر خدمات رسانی به مشتریان به خوبی آموزش دیده باشند. برنامه های سرگرمی، اشانتیون و هدایا را برای مراسم افتتاحیه خود برنامه ریزی کنید. یک روبان قدیمی داشته باشید. میزهایی از غذاهایی که ارائه خواهید داد و نوشیدنی ها را برای مهمانان خود بچینید.
شما باید به مهمانها تضمین دهید که اینجا مکانی برای بازگشت است. مهمتر از همه این است که آنها را تحت تاثیر قرار دهید، بنابراین بسیار مهم است که پرسنل شما به خوبی آموزش دیده و تمرین کرده باشند. افتتاحیه شما زمان اشتباه یا تمرین نیست. شما در حال ساختن اولین بخش از پایگاه مشتری خود هستید. اینها کسانی هستند که برمی گردند و درباره شما ببا دیگران سخن می گویند. فراموش نکنید، دیگر فرصتی برای ایجاد یک تاثیر اولیه عالی نخواهید داشت.
مراسم افتتاحیه رستوران شما بخش مهمی از برنامه بازاریابی کلی شما است. یک افتتاحیه خوب و با شکوه، برند شما را تثبیت می کند. این آگاهی اولیه از برند و تبلیغات پر سروصدا می تواند در آینده ماهها با شما همراه باشد که حتی بعد از مدتی به فکر افتتاح شعبه دوم کافه یا رستوران خود بیفتید.
در نهایت، شما به دنبال مشتریان مادام العمری هستید که به رستوران شما وفادار هستند. بنابراین، برای جشن افتتاحیه هر کاری که می توانید انجام دهید تا از انتظارات فراتر بروید.
منبع: